Ce a votat Marele Sinod, prin documentul Sfânta Taina a Cununiei și impedimentele la aceasta



casatorie-homalai-homosexuali

Ieri, Sfantul si Marele Sinod panortodox a aprobat cel de-al 5-lea document presinodal, dintre documentele aflate pe ordinea de zi. Este vorba despre documentul intitulat: „Sfânta Taină a Cununiei și impedimentele la aceasta”.

Conform informatiilor primite de la corespondenti proprii aflati in zona, incercam sa va prezentam pe scurt, in randurile de mai jos, esențialul expunerilor care au stat la baza discutiei purtate pe aceasta tema, in cadrul sedintelor din ultimele doua zile, ale Sfantului si Marelui Sinod Panortodox. Astfel, s-a decretat, dupa cum urmeaza:

– Biserica Ortodoxă sustine sacralitatea casatoriei – cea mai veche instituție de drept divin, instituita odata cu crearea primilor oameni, Adam si Eva – ca uniune liberă intre un bărbat și o femeie, imaginea uniunii dintre Hristos și Biserică.

– Căsătoria dintre un bărbat și o femeie a devenit Sfântă Taină, odata cu Nunta din Cana Galilei, centrata pe Hristos.

– Biserica sustine sfintenia casatoriei – ca forță spirituală creatoare pentru instituția sfântă a familiei.

– Episcopii și preoții trebuie să lucreze intens în domeniul pastoral, consolidând instituția familiei pe temelii solide. Păstorii Bisericii trebuie să depună toate eforturile posibile, pentru a înfrunta consecințele crizei pe care o întâmpină căsătoria și familia (divorțurilor, al avorturilor etc)

– Căsătoria civilă intre un bărbat și o femeie înregistrată legal nu are un caracter sacramental, ci ea constituie un act de coabitare asigurat de stat, diferit de căsătoria binecuvântată de Dumnezeu și Biserica Sa.

– Biserica nu acceptă ca membrii ei să încheie contracte de coabitare intre persoane de același gen, precum și nici o altă formă de coabitare diferită de căsătorie. Presiunea care se propagă în lumea contemporană de a recunoaște noi forme de coabitare constituie o adevărată amenințare pentru creștinii ortodocși.

– O condiție prealabilă a cununiei este credința în Iisus Hristos, credință pe care soțul și soția (bărbatul și femeia) trebuie să o împărtășească împreună.

IMPEDIMENTE LA CASATORIE:

– înrudiri de sânge, înrudiri prin alianță sau prin adopție, înrudiri spirituale;
– bigamie sau o căsătorie care nedizolvată irevocabil sau anulată;
– a 4-a căsătorie (a 3-a căsătorie preexistentă);
– căsătoria după depunerea voturilor monahale este strict interzisă;
– preoția constituie un impediment la căsătorie.

CASATORIILE MIXTE între ortodocși și ne-ortodocși, sau intre ortodocși şi ne-creștini:

– Căsătoria între ortodocși și ne-ortodocși nu poate fi binecuvântată, dar poate fi oficiată, cu condiția ca pruncii care rezultă din această căsătorie să fie botezați și crescuți în Biserica Ortodoxă.

– Căsătoria dintre ortodocși și ne-creștini este absolut interzisă

S-a hotarat, că toate normele de mai sus sunt derivate din strictetea (acrivia) Sfintelor Canoane, insa, cu toate acestea, practica bisericească trebuie să țină cont, în egală măsură, de prescripțiile legislației civile cu privire la acest subiect, fără să depășească limitele iconomiei bisericești (adaptarea la conditiile particulare) – iconomia trebuie reglementata de Sfântul Sinod al fiecărei Biserici Ortodoxe Autocefale in parte, „în spiritul unui discernământ pastoral astfel încât să servească mântuirii omului”.

In cadrul discutiilor de ieri, care au urmat oficierii Sfintei Liturghii în limba română, de catre Preasfințitul Părinte Visarion, Episcopul Tulcii, la Mănăstirea Maicii Domnului – Gonia, ierarhii au luat în considerare, in mod special, căsătoriile mixte, intrucat unele Biserici locale și-au exprimat dezaprobarea față de acest subiect. Astfel, a fost subliniata necesitatea unei abordari diferite in unele parti ale lumii.

Documentul final va fi publicat de Secretariat, după introducerea modificărilor aduse in discutie in cadrul sedintei. Documentul va fi semnat, ulterior, de Întâistătătorii Bisericilor Autocefale și, de asemenea, de toți cei 290 de părinți sinodali prezenți.

Autor articol si analiza, pentru Agentia de stiri Lacasuri Ortodoxe: KSLCatalin



loading...

De asemenea, ai putea dori...

2 răspunsuri

  1. Vanda Tudose spune:

    De ce constituie preotia imoediment la casatorie si trebuie sa intekeg ca de acum orice ortodox se poate casatori cu orice penticostal sau adventis in ideea ca poate or avea copii si poate i-or boteza ortodox?

  2. Metatron spune:

    Vanda ai priceput gresit, legea e veche asta cu casatoria mixta, e o indulgenta si nu e ceva a se dori normal, vorba veche romaneasca dar de actualitate zice asa Ia-ti femeie sau barbat din acel neam cu tine si nu degeaba se zice asta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *